„Aeroplany” – gra planszowa (informacja)

opublikowano: 2012-12-05 12:30
wszystkie prawa zastrzeżone
poleć artykuł:
Dwudziestolecie międzywojenne rozpoczęło nową erę – komercyjnego wykorzystania samolotów dla celów prywatnego transportu i komunikacji. Gra „Aeroplany” pozwala odkryć ten fascynujący czas – okres narodzin komercyjnej awiacji.
REKLAMA
Liczba graczy: 3 - 5 osóbWiek: od 14 latCzas gry: ok. 120 minutWydawca: Phalanx GamesProjektant: Martin WallaceWydanie: polskieKup w sklepie Rebel.pl!

Samolot był wynalazkiem rewolucyjnym, gdyż unosił się i przemieszczał w powietrzu mocą własnego silnika, a nie jak wcześniej balony i szybowce tylko dzięki sile wiatru. Dwudziestolecie międzywojenne rozpoczęło nową erę – komercyjnego wykorzystania samolotów dla celów prywatnego transportu i komunikacji. W 1919 r. powstają w Berlinie i Paryżu pierwsze komercyjne linie lotnicze. W 1921 r. powstają w Polsce linie lotnicze Aero-Targ obsługujące połączenia krajowe dowożące uczestników targów do Poznania. Piloci-śmiałkowie podejmujących się brawurowych wyczynów: w 1919 r. Alcock i Brown bez lądowania pokonują Atlantyk, w 1927r Ch. Lindbergh samotnie przelatuje z Nowego Jorku do Paryża zapoczątkowując tym samym erę lotów transkontynentalnych. Kolejne linie lotnicze powstają jak grzyby po deszczu.

Gra „Aeroplany” pozwala odkryć ten fascynujący czas – okres narodzin komercyjnej awiacji. Dzięki grze możesz poznać i doświadczyć trudności i triumfów pionierów pasażerskich linii lotniczych, którzy budowali pierwsze lotniska i tworzyli pierwsze systemy obsługi lotów w Europie i na całym świecie. Poznaj epokę, w której rozwój awiacji pasażerskiej znacząco zwiększył możliwości podróży interkontynentalnych, a linie lotnicze rozpoczęły walkę o dominację w regionach świata, które obsługują. A zatem, zapraszamy na pokład!

Grę wydano pod patronatem Histmag.org

Celem graczy jest stworzenie jak najbardziej rentownych linii lotniczych, które w sposób efektywny przewożą pasażerów umożliwiając im początkowo podróże wyłącznie po Europie, a w dalszych etapach gry, po całym świecie. Tworząc swoje przedsiębiorstwo lotnicze gracz musi w odpowiedni sposób wykorzystać przyznane mu subsydia na zakup coraz doskonalszych samolotów zdolnych przetransportować coraz więcej, a co często istotniejsze, również coraz dalej. Należy jednak pamiętać o ryzyku, jakie niosło ze sobą wytyczanie nowych tras powietrznych i planując dalekie wojaże dokładnie sprawdzić swoją maszynę, bo zdarzają się awarie silnika. W miarę rozwoju konkurencyjnych linii lotniczych coraz trudniejsza staje się również walka o pasażerów, którzy pragną latać coraz dalej. „Puste nogi” powodują straty i spadek rentowności linii lotniczych, co przekłada się na utratę punktów zwycięstwa. Dbałość o rozbudowę i modernizację floty aeroplanów pozwala minimalizować te straty, a najlepsze maszyny podnoszą prestiż linii lotniczych i dają graczowi dodatkowe punkty zwycięstwa.

Zobacz też pozostałe gry planszowe dostępne w ofercie Phalanx Games Polska!

REKLAMA
Komentarze

O autorze

Zamów newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać przegląd najciekawszych tekstów prosto do skrzynki mailowej. Tylko wartościowe treści. Za darmo.
Zamawiając newsletter, wyrażasz zgodę na użycie adresu e-mail w celu świadczenia usługi. Usługę możesz w każdej chwili anulować, instrukcję znajdziesz w newsletterze.
© 2001-2023 Promohistoria. Wszelkie prawa zastrzeżone