Marcin Smerda

Skończył filozofię na UMCS w Lublinie. Studiował także socjologię i religioznawstwo. Obecnie robi doktorat na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, w którym zajmuje się problemem fotografii jako obiektu numinotycznego. Interesuje się przede wszystkim filozofią współczesną, zwłaszcza francuską, a także antropologią wizualną. W wolnych chwilach pisze opowiadania i bawi się w krytyka sztuki.

Ostatnie teksty użytkownika
2016-11-26 10:00
Jürgen Thorwald – „Kruchy dom duszy” – recenzja
Czym jest dusza i gdzie się ona skrywa? Przez wieki dawano różne odpowiedzi na to pytanie. Historia tych dyskusji i wątpliwości mówi o nas więcej, niż można sądzić na pierwszy rzut oka.
2016-08-01 14:00
Susan Sontag - „Choroba jako metafora. AIDS i jego metafory” - recenzja
Choroba jest jednocześnie anomalią i czymś czego wszyscy doświadczamy. Jak się okazuje, język jakiego używamy do opisu choroby ma większe znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.
2016-01-20 10:00
Dorota Folga-Januszewska - „Muzeum: fenomeny i problemy” - recenzja
Komu z nas muzeum kojarzy się jeszcze z kapciami i wyfroterowanymi podłogami? Ten obraz to już jednak przeszłość. Dziś musimy zderzyć się z bezprecedensowym procesem muzealizacji świata.
2016-01-11 10:00
Tomasz Szerszeń – „Podróżnicy bez mapy i paszportu” - recenzja
Naukowiec nie jest artystą, zaś artysta nie może być naukowcem. Z tym zgodzi się prawie każdy. Pomiędzy nauką a sztuką istnieje bowiem głęboka przepaść, o której zasypaniu nie ma co nawet marzyć.
2015-08-13 06:00
Andrzej Szyjewski – „Mitologia australijska jako nośnik tożsamości” – recenzja
Andrzej Szyjewski to autor znany bardzo dobrze każdemu, kto zajmuje się problematyką religii, zwłaszcza podchodząc do niej z antropologicznej perspektywy. Ma on na swoim koncie książki, które można by