Instytut Polonika organizuje wolontariat dla młodych graczy. Poznawaj polskie dziedzictwo kulturowe i graj w Minecrafta

opublikowano: 2022-03-18, 08:08
wolna licencja
Jak połączyć poznawanie polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą z pasją do Minecrafta? Instytut Polonika znalazł na to rozwiązanie i już teraz zaprasza graczy do odbycia wolontariatu, a tym samym do współtworzenia środowiska gry Minecraft.
reklama
Zamek w Podhorcach stworzony w grze Minecraft (fot. mat. pras.)

 

Rok temu Instytut Polonika rozpoczął projekt „Polonika w Minecraft”. Jak podkreśla Magdalena Gutowska – szefowa Programu Strategicznego Popularyzacja polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą, do tej pory powstało osiem poloników wraz z oprawą edukacyjną. Są to m.in. zamek w Podhorcach,  szpital Zakrzewskiej w Bostonie, kościół pw. Matki Bożej Anielskiej w Chicago.

- Wciąż pracujemy nad nowymi obiektami, bo lista poloników na świecie jest bardzo długa – podkreśla Magdalena Gutowska.

Teraz Instytut Polonika postanowił stworzyć przestrzeń do działania dla miłośników gry, którzy chcieliby sprawdzić się także w roli wolontariuszy.

Akcja skierowana jest do uczniów szkół podstawowych, którzy ukończyli 13. rok życia i będzie trwała do 31 maja 2022.

Jak wyjaśniają przedstawiciele Instytutu, w czasie uczestnictwa w wolontariacie uczeń poznaje temat polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą, czyli poloników, rozwija się kreatywnie oraz aktywnie pomaga w budowaniu środowiska gry Minecraft.

- To pierwsza edycja wolontariatu w środowisku gry Minecraft – mówi Magdalena Gutowska – szefowa Programu Strategicznego Popularyzacja polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą i dodaje: – Otwieramy się na to, w jaki sposób młodzi ludzie, dzieci spędzają  czas w przestrzeni gry Minecraft. Chcemy połączyć zabawę z rzetelną wiedzą. Zależy nam na wspólnym tworzeniu unikatowego świata, w którym nie tylko przekazujemy fakty historyczne, uwrażliwiamy na piękno, inspirujemy, lecz także zachęcamy do wzajemnego wspierania się i pomagania. Wierzymy, że tylko wspólne działanie może przynieść wiele dobrego.
Budynek Rady Miejskiej w Baku stworzony w grze Minecraft (fot. mat. pras.)

Wolontariat będzie trwał do 20 godzin. Aby go zaliczyć, uczniowie muszą spełnić następujące wymagania:

  • Muszą przygotować w dowolnej formie prezentacji z informacjami o jednym z poloników,
  • Wymagane jest też wzięcie udziału w testowaniu przestrzeni przygotowanej dla graczy w środowisku Minecraft i napisanie recenzji,
  • Natomiast fakultatywnie uczestnik (samodzielnie lub w grupie ochotników) może wziąć udział w tworzeniu przestrzeni gry poprzez zbudowanie wybranego przez siebie jednego z poloników. Ta aktywność będzie promowana dodatkową, poświadczoną liczbą godzin wolontariatu w wymiarze do 10 godzin.
- Instytut Polonika zajmuje się badaniem, ochroną i popularyzacją wiedzy na temat polskiego dziedzictwa kulturowego za granicą. Nieustannie szukamy nowoczesnych narzędzi za pomocą, których w atrakcyjny i ciekawy sposób można opowiadać i nauczać o światowym dziedzictwie – mówi Katarzyna Brzostowska, koordynatorka projektu „Polonika w Minecraft” i dodaje: - Wkład Polaków w jego tworzenie był ogromny, o czym nie wszyscy wiedzą. Mamy nadzieję, że nasza propozycja edukacyjna dla uczniów szkół podstawowych polegająca na wolontariacie w przestrzeni gry Minecraft zachęci ich do poszerzania wiedzy na temat poloników. Chcemy zarówno dać uczestnikom szansę poznania czegoś zupełnie nowego, jak i wzbogacić dotychczasowy, tradycyjny sposób nauczania oraz być może sprowokować do własnych poszukiwań, badań.

Udział w wolontariacie może być realizowany po dokonaniu pisemnego zgłoszenia i podpisania porozumienia o wykonywaniu świadczeń wolontariackich. Wzory dokumentów do pobrania znajdują się na stronie internetowej Instytutu Polonika.

Komplet podpisanych odręcznie dokumentów należy przekazać do Instytutu Polonika pocztą tradycyjną lub e-mailem, jeśli będą podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym.

Polecamy e-booka Magdaleny Makówki „Władza, miłość, zdrada. Życie prywatne brytyjskich władców 1714–1837”

Magdalena Makówka
„Władza, miłość, zdrada. Życie prywatne brytyjskich władców 1714–1837”
cena:
16,90 zł
Wydawca:
PROMOHISTORIA [Histmag.org]
Liczba stron:
200
Format ebooków:
PDF, EPUB, MOBI (bez DRM i innych zabezpieczeń)
ISBN:
978-83-65156-52-5
reklama
Komentarze
o autorze
Mat. pras.
Ten news powstał w oparciu o informację prasową lub inne materiały poddane opracowaniu redakcyjnemu.
Magdalena Mikrut-Majeranek
Doktor nauk humanistycznych, kulturoznawca, historyk i dziennikarz. Autorka książki "Henryk Konwiński. Historia tańcem pisana" (2022), monografii "Historia Rozbarku i parafii św. Jacka w Bytomiu" (2015) oraz współautorka książek "Miasto jako wielowymiarowy przedmiot badań" oraz "Polityka senioralna w jednostkach samorządu terytorialnego", a także licznych artykułów naukowych. Miłośniczka teatru tańca współczesnego i dobrej literatury. Zastępca redaktora naczelnego portalu Histmag.org.

Zamów newsletter

Zapisz się, aby otrzymywać przegląd najciekawszych tekstów prosto do skrzynki mailowej. Tylko wartościowe treści, zawsze za darmo.

Zamawiając newsletter, wyrażasz zgodę na użycie adresu e-mail w celu świadczenia usługi. Usługę możesz w każdej chwili anulować, instrukcję znajdziesz w newsletterze.
© 2001-2024 Promohistoria. Wszelkie prawa zastrzeżone